Sammen med Sønderborg Kommune har Bitten & Mads Clausens Fond stiftet en ny fond, som får til opgave at markedsføre Sønderborg området. Arbejdet blev skudt i gang ved et arrangement med mere end 200 tilmeldte gæster den 2. juni 2022. Det fandt sted i Sønderborgs nye eventsted: Sergenten.
Her gik direktør i GOTO Fonden, Tanja Have, på scenen og inviterede alle til at bidrage til arbejdet med at fortælle de gode historier fra området. For der bliver brug for alles kræfter, når Sønderborg skal sættes først på Danmarkskortet og senere på Verdenskortet.
Ved arrangement blev derpå afsløret en film, som fra den 3. juni 2022 vil blive vist på TV2, TV2 Play og TV2 News. Filmen fortæller historien om Sønderborg, som det perfekte sted at besøge, studere, bo eller starte egen virksomhed. Det hele koblet op på udsagnet "Tæt på".
Se filmen ved at klikke på billedet herunder:
Ved arrangementet i Sergenten var der derpå præsentation af ProjectZero ved direktør Brian Seeberg. ProjectZero er et eksempel på det særlige arbejde med bæredygtighed, der er helt unikt for Sønderborg.
Lars Tveen, direktør i Bitten & Mads Clausens Fond, fortalte om den internationale IEA konference, som i uge 23 kommer til Sønderborg. International Energy Agency trækker ministre til fra hele verden, og de vil i Sønderborg blive præsenteret for eksisterende løsninger på aktuelle problemer med bæredygtighed.
Afslutningsvist fortalte Anne Sørensen fra Alsik om Sergenten, det nye eventsted i Sønderborg, som er tilgængeligt for fester, koncerter, messer, m.v. og kan rumme op til 1500 stående gæster.
Hvorfor GOTO Sønderborg?
“Det er hér, vi står i dag. Vi skal ud og fortælle hele landet og derefter verden om Sønderborg”
Tanja Have, direktør i GOTO Fonden
Baggrunden for at sætte et stort arbejde med markedsføring af Sønderborg i søen stammer tilbage fra en rapport som Bitten & Mads Clausens Fond i 2004 fik udarbejdet af Boston Monitor Group.
Rapporten pegede på udfordringer for området i fht. uddannelsesniveau, fraflytning og jobskabelse, men også på muligheder for at ændre denne udvikling i et 35-årigt perspektiv. Sønderborg blev rådet til at satse på mekatronik, servicebranche og turister. Her var der mulighed for at ændre fremtiden for Sønderborg. Et vigtigt element i arbejdet var desuden at markedsføre området.
Siden 2004 er der arbejdet med at hente spændende uddannelser til Sønderborg, skabe et attraktivt område i udvikling, samle oplevelser og gøre Sønderborg kommune til et godt sted at bo. Med disse elementer på plads - og stadig i udvikling - er tidspunktet nu nået for at markedsføre Sønderborg.
GOTO Sønderborg er et offentligt-privat samarbejde mellem kommunen og Bitten & Mads Clausens Fond.
Læs mere om GOTO Sønderborg på deres hjemmeside, ved at følge dette link: